Reklambloggen

mars 2, 2009

Engagemang – nu fångad på film

Filed under: Uncategorized — reklambloggen @ 9:35 e m

I ett tidigare inlägg skrev jag att vi har svårt att mäta engagemang i reklam. Nu finns den dock fångad på film och filmerna finns så klart på Youtube. Sands Research har med hjälp av EEG mätt hur försökspersoners hjärnor responderat när de har sett reklamspottarna i Superbowl och därigenom bl.a. rankat filmerna. Här är top fem:

 

Annonser

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: