Reklambloggen

Om bloggen – Reklambloggen av Jonas Blomqvist

Jag som skriver denna blogg heter Jonas Blomqvist. Den handlar om reklam och media och belyser aktuella ämnen. Jag jobbar som kundansvarig på en av Sveriges och världens största mediabyråer, vilket syns i min syn på reklam. I min värld handlar reklam om att förverkliga företagets affärer, jag ser det som en verkställande aktivitet som har sitt existensberättigande som en del i en sund affär. Det konstnärliga uttrycker som vurmas av många kreatörer är för mig sekundärt, det som intresserar mig är kommunikationen som en integrerad del i affärsprocessen.

Missförstå mig inte, den kreativa utformningen är helt avgörande för effektiviteten och jag hyser den största respekt för duktiga kreatörer. Det är bara det att personligen är jag mer intresserad av hur man kommer fram till rätt kreativ idé, inte bara en så kreativ idé som möjligt.

Du är hjärtligt välkommen att kommentera, oavsett om du håller med eller inte. Kanske extra välkommen om du inte håller med, jag tycker det är roligt och utvecklande med diskussioner och debatter.

/Jonas

Annonser

3 kommentarer »

  1. Cool, den här bloggen kommer vi att följa! :o)

    Kommentar av Carlsson — mars 19, 2008 @ 12:17 e m | Svara

  2. Hej Jonas

    Vilken trevlig och insiktsfull blogg. Härligt. Det märks att du tycker om vad du gör. Mattias heter jag och har en liten fiffig produkt som blandar kunskap med information och spel. Lite mer info finns via http://www.cardo.nu Sen kan jag även passa på att tipsa om http://www.inkommande.se om du är på jakt efter ideer. Därtill har jag lite blandade länkar på min blogg http://www.cardo.nu/blogg Tänkte inte vara mer långrandig än så eftersom det är dags att gå ut med jycken och hitta en lyktstolpe. Lycka till med ditt arbete. Mvh. Mattias Andersson.

    Kommentar av Mattias Andersson — april 10, 2008 @ 12:43 f m | Svara

  3. Hej Berghs!

    Den 9–13 februari är det dags för årets upplaga av Stockholm Furniture Fair,
    på Stockholmsmässan.

    Beckmans avgångsstudenter på formlinjen har för andra året i rad en egen
    monter som vi reklamstudenter i åk 2 har kommunicerat och gestaltat.

    Uppdraget var att berätta om formelevernas projekt som gick ut på att
    ifrågasätta och utmana förutfattade meningar om heminredning, där de
    skulle skapa möbler till ett hem på 48m².

    Vi tog fram konceptet ”48m² / Same but different”.

    Montern, en 48m² uppstyckad lägenhet, har satts ihop på ett oväntat och
    annorlunda sätt. Olika material möts där golv kan vara tak och vice versa.

    Vi skapade fyra stycken filmer som gestaltar känslan visuellt i rörlig bild.
    Vad är upp och vad är ner? Katalogen bygger på en två meter lång bild där
    möblerna står utplacerade på dessa uppstyckade 48m², på samma sätt som på webben.
    Har tyvärr ingen bild än på detta, den kommer från tryck i morgon.

    Se filmerna och mer om projektet här: http://www.beckmans.se/48m2

    Arbetsgrupp:
    Kaspar Prinz
    Sheila Johansson
    Johan Barett
    Zorica Radovic
    Petter Hanberger
    Åsa Hammarström
    Matilda Sjunnesson

    Kommentar av kaspar prinz — februari 4, 2010 @ 10:09 e m | Svara


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: