Reklambloggen

juli 1, 2008

Reklam som är både rolig och effektiv.

Filed under: Uncategorized — reklambloggen @ 10:40 e m
Tags: , , , , , , ,

Inte sällan springer man på reklamfilmer som är roliga och underhållande på ett bra sätt men som har en mycket svag koppling till varumärket. Då är det roligt när det faktiskt finns en sådan koppling.

Comviq Amigo är sådan, mycket roliga filmer och som träffar rätt i målgruppen. Under många år har kontantkort varit ett sätt för föräldrarna att hålla kontakten med barnen när de åker på semester på egen hand. De ungdomar som är tillräckligt gamla för att skaffa eget kort förstår ju humorn i att vända på resonemanget så klart. I en kategori där det är svårt att differentiera produkten på något sätt kan generella positiva associationer vara det som blir tungan på vågen. Jag tror och hoppas att den säljer lika bra som den är rolig, med både hjärta och hjärna.

I varje film finns också ett moment där det är nära att det går snett som inte känns planerat. Det bidrar starkt till verklighetskänslan. Titta igenom dom och se om du kan se vad jag menar

Annonser

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: